tisdag 26 januari 2010

Badpremiär!

Idag var det äntligen dags för lille E´s första badhusbesök (eftersom vi hoppade hela hösten). Trots att jag tyckte att vi var ute i god tid strulade det till sig (som vanligt nuförtiden) och vi kom dit med andan i halsen... men det var lugnt, de körde med drop-in eller kanske akademisk kvart...

...vilket innebär att jag lugnt och sansat kan vända hem och hämta plånboken om jag glömmer den nästa gång igen, inte behöver leta igenom hela bilen efter parkeringspengar och då råka komma åt bilnyckeln och sätta igång någon form av överfallslarm... inte behöver byta om på både mig och E i rekordfart, leta igenom hela skötväskan 3-4 gånger efter hänglåset... samtidigt som alla runt omkring mig tar det hur lugnt som helst. Jag visste inte att de skulle till samma badgrupp...

Hur som, jag tror lille E gillade badet... han log belåtet, skrattade till försiktigt några gånger, kände efter. Nästa gång kanske han vågar plaska lite... eller så är han mer ligga-och-flyta-typen?

2 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Ha ha! Oj vad jag känner igen mig i den där tidsförvirringen som jag också så ofta råkar hamna i...

Honungspojken verkar också vara liga-och-flyta-typen!

Kram

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att planera tiden med barn, det händer alltid något. Va kul att han gillar att bada, mysigt att plaska med vatten!
Hoppas att ni har finare väder än vad vi har, här regnar det!
Kram från faster (Vad gammalt det låter)