tisdag 27 juli 2010

Semestertider

Jag har varit snål med orden på sistone. Vi har semester, även från bloggen tror jag! Men vi mår gott (trots en efterhängsen men ganska mild förkylning som nu äntligen gett sig), tar det lugnt, glömmer tid och rum, fixar och donar...
Lille E är pigg och nästan alltid glad. Han skrattar mycket och ofta! Ljud som tidigare orsakade smärre sammanbrott verkar nu hur trevliga som helst... dammsugaren, köksassistenten och stavmixern är alla jätteroliga! Till och med ljudet från en motorsåg kan få lille E att skratta högt och hjärtligt... och jag är inte heller så dum när jag förställer rösten. Frågan är om vi rent utav klarar oss från att ta en omväg nästa gång vi närmar oss en stor åkgräsklippare...
Några längre resor har det inte blivit under ledigheten. Stugan, ett par timmars bilresa bort, har vi besökt ett par gånger men annars har vi mest hållit oss hemma. Några dagsutflykter har vi klarat av och några till står på önskelistan innan vardagen är tillbaka. Om knappt två veckor börjar jag jobba igen och ytterligare en vecka senare är det förskolepremiär för lille E. Om inte förr så återkommer vi då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fortsatt trevlig semester!!!
Kram, G