söndag 28 november 2010

Första advent

Så var det dags att tända första ljuset igen. Mysigt! Men i år känns det inte riktigt som om jag är med... jag ligger lite efter. Har visserligen precis bakat lussebullar men de blev inte så bra. I köksfönstret lyser den fina bågen med ljus och i vardagsrummet står stjärnorna på fönsterbrädan men blommorna saknas. Och städat har jag inte gjort. Förra året kunde jag skylla på operationen. Nu får jag skylla på tidsbrist.

Eller mina prioriteringar... Jag valde att träna igår morse, att gå på stan efteråt, att laga en god paj till kvällen, titta på Så mycket bättre och i morse valde jag sängen, det blev det en liten sovmorgon (Tack lille E som gav oss den! Vi gillar dina nya vanor! 8 är så mycket bättre än 5.) så bullbaket kom inte igång så tidigt som jag hade tänkt. Nu sitter jag som bäst och funderar på om jag ska fortsätta att röja upp i köket (så ljus och stakar kommer till sin rätt) eller ta en kaffe, tända lite ljus och njuta av att lille E "sjunger" så fint i kapp med julmusiken...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra val! Det är inte du som är sen, det är advent som är tidig. KRam Sara