torsdag 31 maj 2012

Alla dessa funderingar...

Skriver inte så ofta nu. Tänker desto mer.

På assistans. På större bil. På nytt hus. På att jag inte har lust att flytta. Å ena sidan. Å andra sidan känns det snart nödvändigt. Men vad är bäst? Enplanshus eller ett hus med fler funktioner på nedre botten?

Tänker på allt jag borde ta tag i. Stort som smått. Istället för att sitta här och surfa bort tiden i väntan på att dottern ska vakna... det är ju när hon sover man ska passa på. Plocka, ringa samtal, städa, diska. Få något gjort! Snart vaknar hon, då mat, sen lek, sen hämta E, fixa middag, mata båda, äta själv osv... tiden rullar på tills de båda förhoppningsvis sover framåt åtta.

Nä, nu ska jag sluta att fundera på det som inte blir gjort. Idag är jag nöjd med att jag varit på biblioteket med lilla A, fixat nytt lånekort och hämtat boken hon fick när hon föddes. Och att vi lunchat med en annan mamma och hennes son. Att vi klarade oss undan värsta regnet när vi promenerade hem. Att helgen närmar sig... igen.

Inga kommentarer: