torsdag 27 augusti 2009

Det rullar på

Vakna, äta, åka tåg, jobba, åka tåg, leka med E, äta, träna, betala räkningar, sova... imorgon har jag semester! Då är det jag och E hela dagen lång igen.

Men det är då. Än är det torsdag och jag ska försöka få ner några rader innan jag tar natt.

Varje torsdag pratas det epilepsikirurgi på sjukhuset och idag pratade de om lille E. Det var iallafall tänkt så och vi hoppas att inget oförutsett hände utan att mötet blev av den här gången. Vi hoppas också att någon hör av sig imorgon och berättar vad de kommit fram till. Om det behövs fler undersökningar, när vi kan förvänta oss att operationen kan bli av och hur vi ska börja förbereda oss.

Dagens andra "E-relaterade" händelse var ett samtal från CMMS på Karolinska sjukhuset i Huddinge. Det vill säga experterna på medfödda ämnesomsättningssjukdomar. Trots att jag bara blev lite lite klokare av samtalet kändes det jättebra att få en direktkontakt med någon som vet allt om mitokondriella sjukdomar. En trevlig läkare som vi kommer att få träffa längre fram i höst när de förhoppningsvis vet ännu lite mer. Forskning pågår...

När jag kom hem från jobbet såg jag att det kommit en kallelse till habiliteringen så nu drar även den verksamheten igång efter semestern.

Det rullar på!

Inga kommentarer: