tisdag 11 augusti 2009

Första dagen avklarad

Igår var det dags. Igår var det min tur att kliva upp tidigt och åka den lååånga vägen till jobbet (våra jobb följde inte med när vi flyttade till en ny bostadsort i våras...). Allt gick bra! Jag hittade mitt passerkort, klarade mig utan försenade tåg, glömde inte matlådan hemma och ägnade dagen åt att läsa mail och post, få igång nya telefonen, prata med kollegor. En mjukstart sånär som på tiden eftersom jag passade på att jobba några timmar extra när jag ändå var där. 14 månaders föräldraledighet är över...

Ja, eller inte riktigt. Idag är jag hemma igen och pappa till lille E jobbar. Och så kommer det se ut på tisdagarna framöver. Inte alls dumt!

3 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Hej! Låter som att det ändå gick ganska bra...

Vi hörs! Kram

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag läser och kollar efter nya inlägg varje dag, men jag är rätt dålig på att kommentera...
Kram Erika

mamma till lille e sa...

H´s mamma; Ja, visst gick det bra! Å idag har jag klarat av ännu en dag... men vad trött jag är! Nu bara två kvar innan helgen. Då ska jag vila. Eller inte...

Erika; Helt ok att bara läsa! Jag är själv ganska bra på att läsa bloggar och mindre flitig när det gäller kommentarer...

Kram till er båda!