söndag 16 augusti 2009

Å hur var helgen?

Att börja jobba igen var ingen lek. Trots en lugn start med mindre komplicerade arbetsuppgifter och relativt långa fikaraster var jag helt slut i fredags. Inte van att sitta still. Inte van att kliva upp tidigt utan att få gå och lägga mig igen några timmar (jodå, det har hänt de gånger lille E somnar om efter vällingen) och inte van att pendla. Men efter en god natts sömn vaknade jag utvilad på lördagsmorgonen. Huvudvärken var borta och jag kunde njuta av några lediga dagar igen. Och av att umgås med mina båda E som fått klara sig utan mig större delen av veckan.

Lille E har varit pigg i helgen, han "pratar" en hel del igen och börjar mer och mer öppna upp och röra på vänsterhanden som under sommaren varit så stilla. Ätit har han gjort med god aptit vad vi än bjudit på. Ett belåtet mmmm mellan varje tugga. Två "ätardagar" i rad är inte fel efter några dagar då det tagit lite för lång tid att få i sig en hel portion... ibland är det som om lille E glömmer av hur man äter och gör som han gjorde när äta var nytt, dvs gapar... och gapar tills maten åker ut igen. Men nu i helgen visade han inga sådana tendenser utan visste precis hur man gör när man sväljer. Även om lite hamnade utanför...

1 kommentar:

Åsa sa...

Och min tur att börja jobba igen om dryga 2 veckor... kommer nog också vara trött som den... kommer nog bli lite ovant i början.

Skriver snart ett lite längre mejl, har varit fullt upp här ett tag. Vi hörs!